Nutricija nakon COVID – 19 infekcije

Piše: Dr. sci. med Amina Godinjak, specijalista interne medicine, dijabetolog i nutricionista

 

Dobro uravnotežena prehrana može pomoći pacijentima koji se oporavljaju nakon covid-19 infekcije. Vrlo je važno zadovoljiti povećane nutritivne potrebe vašeg tijela i pomoći sebi u  fizičkom, mentalnom i emocionalnom oporavku. Nekoliko modifikacija u vašoj svakodnevnoj rutini koje će vam pomoći u zdravom oporavku su:

  • Jedite puno voća i povrća: Vitamini, minerali i antioksidansi prisutni u voću i povrću pomažu u brzom oporavku. Pokušajte konzumirati najmanje 5-6 komada sirovog voća dnevno, pojedinačno ili jednostavno dodati u blender. Sezonsko povrće u bilo kom obliku može se kuhati u vodi ili na pari ili dodati u salatu.
  • Dijeta bogata proteinima: Odrasli muškarac / žena tokom faze oporavka trebali bi unositi najmanje 75 grama proteina dnevno. Vegetarijanci mogu konzumirati 2-3 porcije proteina u obliku mlijeka i mliječnih proizvoda, orašastih plodova i sjemenki, leće, kikirikija, sira, gljiva i susama. S druge strane, nevegetarijanci mogu sve to konzumirati zajedno sa  jajima, bijelim mesom (perad) i ribom u svojoj prehrani.
  • Konzumirajte zdrave masti kako bi se udovoljilo povećanim potrebama za energijom: orašasti plodovi i sjemenke, avokado, maslinovo ulje, te ribe hladnih sjevernih mora. Cilj je da unesete u organizam 30-35 grama zdravih masti dnevno.
  • Dodajte kalcijum u vašu prehranu: mlijeko i mliječni proizvodi, smokve, grožđice, bademi izvrsni su izvori kalcija.
  • Povećajte unos cinka: Sjemenke i žitarice bogate su cinkom, a klijanje i fermentacija žitarica takođe povećava sadržaj cinka u njima, sprečava zatvor i pomaže u dobrom pražnjenju crijeva.
  • Super borac vitamin C: Vitamin C pomaže u jačanju našeg imunološkog sistema i bori se protiv infekcije u tijelu. Preporučujem konzumaciju svih vrsta povrća osobito brokule, paprike, paradajza i zelenolisnatog povrća te citrusnog voća poput naranče, grejfruta, limuna i slatke limete, potom nara i kiwija.
  • Jedite malo i često: preporučujem 6-7 manjih obroka dnevno. Jedenje malih i čestih obroka pomaže u ispunjavanju vaših nutritivnih potreba, kao i sprečavanju čestih post-covid 19 gastrointestinalnih komplikacija poput gastritisa i nadutosti.
  • Obavezno u ishranu dodajte prirodne probiotike koji se nalaze u grčkom jogurtu i kefiru, uz dodatnu suplementaciju farmakološkim pripravcima probiotika. Probiotike konzumirati barem mjesec dana nakon antibiotske terapije.
  • Pijte 3-4 litre vode ili čaja svakodnevno. Izbjegavajte kafu i pića bogata kofeinom: Kako kofein ima tendenciju povećavanja dehidracije i povećanja krvnog pritiska, može pogoršati simptome umora i iscrpljenosti tokom i nakon covid-19 infekcije. Dakle, da biste se rano oslobodili ovih simptoma, pokušajte što više izbjegavati pića bogata kofeinom.
  • Uz ispravnu prehranu, preporučujem laganu fizičku aktivnost poput šetnje u prirodi i punih 8 sati sna u toku 24 sata.
O nama

Eurofarm Centar Poliklinika postoji od 1999. godine. Ideja je nastala od poduzetničke vizije da se izgradi jedan od prvih privatnih polikliničkih centara koji bi bio na usluzi svojim pacijentima. Danas Eurofarm Centar predstavlja vodeću privatnu zdravstvenu ustanovu sa tendecijim rasta i širenja.