Vrlo uspješna Clinimark škola za obuku održala se od 23.-27. Septembra 2019. u Grčkoj, Spetses. Više od 20 akademskih trenera i stručnjaka predavali su doktorskim i postdoktorskim studentima o „Pristupima otkrivanju i validaciji biomarkera“.
Doc. Dr. Daria Ler održala je predavanje na temu “Molecular Diagnostics: from Bench to Clinic” te tako predstavila Eurofarm Polikliniku kao član menadžerskog odbora i radne grupe koja se bavi odabirom i analitičkom validacijom tehnika u otkrivanju biomarkera kao i dizajnu izvodljvosti kliničkih studija za biomarkere.
Nastavni plan i program ove škole, kako navodi doktorica Ler se fokusirao na unapređenje istraživanja biomarkera u akademskim krugovima i prevođenje bazičnih istraživanja u kliničke koristi. U različitim prezentacijama, predavanjima, posterima, grupnim diskusijama, prezentirani su istraživački i klinički projekti kao i njihovi rezultati. Učenjem jednih od drugih je jedan od ključnih obrazaca ove vrlo produktivne i uspješne škole, dodaje doktorica.
Tokom škole i popratnih radionica obuhvaćene su sljedeće teme:
- Uvod u različite vrste biomarkera (dijagnostičke, prognostičke itd.)
- Upoznavanje različitih omics pristupa i njihova primjena u kontekstu istraživanja biomarkera
- Naglašavanje važnosti definiranja konteksta upotrebe biomarkera u kliničkom okruženju prije pokretanja istraživačkog protokola o otkriću i validaciji biomarkera
- Predstavljanje dobrih smjernica o praksi biomarkera
Pored ovoga, doktorica Ler ističe da je jedinstvena odlika održane škole upravo ta da su se izložili problemi povezani sa omics – studijama biomarkera i treniranje nove generacije naučnika koji su u stanju popraviti nedostatak paradigme otkrivanja i primjene biomarkera. Kako bi se postigao ovaj ambiciozni cilj, postavljeni su sljedeći specifični ciljevi nastave kako bi učesnici mogli steći prije svega globalno viđenje omics-pristupa i tzv. životnog ciklusa biomarkera -od njihovog otkrića do kliničke primjene, zatim vještine bitne za analizu podataka o biomarkerima (analitička provjera testa, klinička učinkovitost), te prema tome razviti kritičko razmišljanje temeljitom evaluacijom objavljenih studija o biomarkerima.